אודותי
שלום,
אני עין בר רייטר - אלפסי
מייסדת גישת נוכחות מכוונת
התחלתי את דרכי המקצועית בתחום הטיפול בשנת 2012 לאחר סיום לימודי רכיבה טיפולית ב'סוסים ואנשים'. 7 שנים עסקתי באינטראקציה טיפולית עם סוסים ועזרתי בשיקום והתפתחות של ילדים ובוגרים עם קשיים ומוגבלויות בתחום הרגשי, הנפשי, גופני, קוגנטיבי ותקשורתי
בשנים אלו נחשפתי לתהליך, הקורה כאשר מטופל מגיע למרחב חדש ומתמודד עם בעל חיים עוצמתי וגדול ונחשף לחוויות חושיות, מוטוריות, רגשיות ותקשורתיות
תהליך זה איפשר לי ללוות ולסייע למטופל לרכוש כלים ודרכי התמודדות שיוכל להשתמש בהם בחייו
עומק הקשר ואיכותו מבוסס על אמון וביטחון, שנבנה ומשפיע באופן ישיר על התקדמות המטופל ויכולתו להתמודד עם הקשיים בחווה וברכיבה וכמו כן, מאפשר הכרה בכוחות הנפש והגוף ושימוש בהם גם במרחב שנבנה- בחיי היומיום
בהמשך עברתי קורס ABA במכון ליאור, שיטת טיפול התנהגותית חינוכית המתמחה בבניית תוכנית טיפולית לילדים על הספקטרום האוטיסטי-טיפול אינטנסיבי המבוסס על תיאוריות התנהגותיות בפסיכולוגיה ועל עקרונות הלמידה לפיהן, כל התנהגות תלויה בגירויים ובחיזוקים מהסביבה ועל כן ניתנת לשינוי ומותאמת לילד וליכולותיו בתחום השפה והתקשורת, מיומנויות משחק, מיומנויות קוגנטיביות, מוטוריות וכישורים חברתיים
כלים אלה העמקתי בתכנית להכשרת מטפלים בגישת 'מפנה' בהכוונה למשפחות לילדים על הספקטרום האוטיסטי. דינמיקת טיפול המשלבת עבודה מעשית בבתי המשפחות, טיפול מערכתי ואינטנסיבי בשילוב המשפחה הגרעינית. הטיפול מאפשר הצלחה וויסות טובים יותר במישור הסנסורי (תחושתי), רגשי, קוגנטיבי. הגישה מחזקת את תחושת העצמי של המטופל ובונה את דפוסי הקשר שלו עם העולם ועם עצמו
כיום אני סטודנטית לפסיכותרפיה הוליסטית במכללת רידמן. לימודים המעמיקים את הבנתי על הקשר החזק בין גוף לנפש תוך שימוש בטכניקות טיפוליות מגוונות כמו מגע, נשימה, תנועה, עיסוי, דמיון מודרך, קול, יצירה מדיטציה
במהלך הטיפולים השונים בהם נפגשתי עם מגוון אוכלוסיות, ילדים נוער ומבוגרים, שמתי לב שהדבר המשותף לכולם, בדרך להצלחה בטיפול, הוא היכולת שלהם להאמין בעצמם ובחוזקות שלהם
נוכחות מכוונת עובדת על יכולות של אמון, של רצון, מסוגלות, תקשורת ויסות ואיזון
למדתי שנוכחות מכוונת, קשובה ולא שיפוטית, מאפשרת להתנסות ולהתרחב מעבר לאזור הבטוח ולהתמודד עם הקשיים והגבולות
גיליתי גם שהרצון הוא המניע החזק ביותר לעשייה, לא כך הריצוי- המבטל את הרצון האישי והופכו לרצון הזולת. הרצון, חייב להיות של האדם עצמו ואין אנו יכולים לרצות במקומו
כמו כן, למדתי את חשיבותה של תקשורת פתוחה ומאפשרת בתוך קשר
חיבור בין גוף לנפש גם הוא היבט מרכזי בגישה. החל מהתבוננות ותשומת לב לאמון המטופל בגופו וביכולותיו הפיזיות דרך עבודה עם מגע,קול, נשימות, תנועה, דמיון מודרך, עבודה שמשחררת חסימות ומאפשרת לראות את הקשר לשמחה, חיוניות, הבעה והרגשת אמון וחיבור עם הסובב
לכל מפגש אני מגיעה עם רצון אמיתי להכיר, לעזור וליצור קשר עמוק
בנוכחות קשובה ומתבוננת, תומכת ומכילה, מכוונת לגילוי והכרת עצמיותו האותנטית של המטופל, אמונה בעצמו, ביכולותיו ובחוזקותיו.



חזון
נוכחות מכוונת היא גישה לחיים
השאיפה שלי היא, שעם הזמן יותר ויותר אנשים יחשפו לנוכחות מכוונת, יבינו ויישמו את המהות – כשהמהות היא להיות נוכח במלאות, להקשיב, להתבונן, להתחבר, לתת מענה לצורך, להכיל ולקבל את האחר וללוות באהבה כל מי שזקוק לכך מסביבנו – לדעת לפעול בשיתוף עם מערכות של נפש, רגש וגוף, של משפחה ושל חברה. לייצר אמון ביכולת האישית, אמון הדדי ותקשורת מחברת. מעצם היותה של נוכחות מכוונת מאפשרת תמיכה, שגשוג והתפתחות ע'י הקניית כלים להתמודדות ומודעות לכוחות וחוזקות של הפרט ושל הכלל, אני רואה בה פוטנציאל להיות מאומצת ע'י מערכת החינוך הפורמלי והבלתי פורמלי וכמו כן להנחיל למטפלים ואנשי חינוך את הגישה שתעזור לצמצם את הפער בין הפוטנציאל לבין היכולת לממשו.